loading...
تا ملكوت
بهمن ولی پور بازدید : 151 دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 نظرات (1)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بمناسبت آغاز سال ۱۳۹۴ هجری شمسی، با تبریک سال نو و نوروز به ملت ایران و همه ملتهایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال “دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی” نامگذاری کردند.



بهمن ولی پور بازدید : 160 یکشنبه 09 آذر 1393 نظرات (1)

تا ملکوت

امروزه اين سؤال و سؤالاتي مشابه اين در حوزه تربيت عبادي مورد تحقيق قرار مي گيرد و 

اميد است كه شما با تهيه كتاب هايي كه در اين باره نوشته است خود به صورت مفصل به مطالعه 

.در اين باره بپردازيد 

اما جواب اجمالي كه ما مي توانيم ارائه دهيم اين است كه در مورد نماز خوان كردن كودك لازم است

 خدمتتان عرض كنيم اولا به همان اندازه كه اين مسأله برايمان مهم است و به آن حساسيت داريم 

بايد نسبت به روشي كه براي اين كار انتخاب مي كنيم، دقت كنيم و توجه داشته باشيم. مطمئنا 

استفاده از خشونت و اجبار براي اين كار تأثير منفي دارد. آيه «لا اكراه في الدين»(بقره، آيه 256) 

كه به معناي اين است كه در دين اكراه و اجبار نيست، به اين معناست كه دين و ايمان و علاقه به 

عبادت و نماز با اكراه و اجبار، ايجاد نمي شود و بلكه اين بذر فقط در زمين عشق و محبت و علاقه 

رشد مي كند عشق و علاقه هم از دو راه ايجاد مي شود

بهمن ولی پور بازدید : 125 سه شنبه 29 مهر 1393 نظرات (2)


جابربن عبدالله انصاری از فاطمه علیهاسلام روایت می‌کند که فرمود:
یک روز پدرم رسول خدا نزد من آمد. سپس فرزندانم حسن و حسین و بعد امیرالمؤمنین علی وارد شدند. همه در زیر یک عبا جمع شدیم.



پدرم دو طرف عبا را گرفت و با دست راست به آسمان اشاره کرد و عرضه داشت:« پروردگارا! اینها اهل بیت و نزدیکان من هستند؛ گوشت آنها گوشت من و خون آنها خون من است. هر که آنها را بیازارد، مرا آزرده است. با آن کس که با اینها جنگ کند، در جنگم و با آن کس که با اینها مدارا کند، مدارا می‏کنم. دشمنانشان را دشمن دارم و دوستانشان را دوست دارم. اینها از منند و من از اینهایم. پروردگارا! صلوات و برکات و رحمت و آمرزش و رضایت خود را بر من و بر اینها فرو فرست و آنها را از هر گونه رجس و پلیدی پاک و مطهر گردان.»




بهمن ولی پور بازدید : 131 شنبه 19 مهر 1393 نظرات (0)

بسْم اللّه الرَّحْمن الرَّحیم

حمد و ثناى الهى

حمد و سپاس خدایى را که در یگانگى خود بلند مرتبه، و در تنهایى و فرد بودنش نزدیک است. در قدرت و سلطه خود با جلالت و در ارکان خود عظیم است. علم او به همه چیز احاطه دارد در حالى که در جاى خود است، و همه مخلوقات را با قدرت و برهان خود تحت سیطره دارد.

همیشه مورد سپاس بوده و همچنان مورد ستایش خواهد بود. صاحب عظمتى که از بین رفتنى نیست. ابتدا کننده و بازگرداننده اوست و هر کارى به سوى او باز مى‏گردد.

به وجود آورنده بالا برده شده‏ها (آسمانها و افلاک) و پهن کننده گسترده‏ها (زمین)، یگانه حکمران زمین‏ها و آسمان‏ها، پاک و منزّه و تسبیح شده، پروردگار ملائکه و روح، تفضّل کننده بر همه آنچه خلق کرده، و لطف کننده بر هر آنچه به وجود آورده است . هر چشمى زیر نظر اوست ولى چشم‏ها او را نمى‏بینند.

بهمن ولی پور بازدید : 377 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (1)




نماز، تقديم حمد و سپاس به درگاه خالق منان و كامل ترين پاسخ به عالی ترين نياز انسان؛ فرصتی برای طراوت بخشيدن روح و پلی برای نيل به اوج كمال « نماز » . يعنی كمال جويی است . يكی از اساسی ترين اركان حيات ، « نماز » . مطلق و زينت بخش شخصيت و منش مؤمنان است ، تمدن، فرهنگ، زندگی و تحرك جوامع انسانی است.

اگرچه نماز دارای اهميت فراوان است، اما برگزار كردن نماز به جماعت اهميت بيشتر دارد، زيرا نمازجماعت نمادی با ارزش از جامعه مطلوب اسلامی است كه عناصری مانند رهبری، اتحاد و نظم را دربر می گيرد. بنابراين، مطالعه نماز جماعت و حكمتهای فراوانی كه در آن نهفته، حايز اهميت است. به همين دليل، يكی از مهمترين مسائلی كه فكر دينداران جوامع گوناگون بشری را به خود جلب كرده، اين مسئله است كه چگونه فرزندان جامعه را ديندار و نمازخوان كنند و آنها را از بهره های فراوان اين وديعه آسمانی پرنصيب سازند. پرستش حقيقتی است كه در همه موجودات عالم وجود دارد و موجودی در عالم نيست كه پرستنده حق نباشد. اين حقيقت كه گوشه هايی از رموز آن در عالم كشف و شهود برای عالمان راستين پديدار گشته، در آيه شريفه 43 سوره بنی اسرائيل اين گونه آورده شده است: « و اِن مِن شَیء اِلاّ يُسَبِّحُ بِحَمدِه وَ لكنْ لا تَفْقَهُونَ تَسبيحَهُم »

« موجودی نيست كه تسبيح گوی خداوند سبحان نباشد، لكن تسبيح آن ها را متوجه نمی شود ».


بهمن ولی پور بازدید : 145 سه شنبه 10 تیر 1393 نظرات (1)

 إِنَّ أَبْوَابَ السَّمَاءِ تُفَتَّحُ فِي أَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ لَا تُغْلَقُ إِلَى آخِرِ لَيْلَةٍ مِنْه‏

درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى ‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد


\"\"

بهمن ولی پور بازدید : 164 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)



نکته اول

تاثير نماز بر بهداشت خواب
هر انسان طبيعي در حدود 3/1 عمر خود را در خواب به سر مي برد و تاثير خواب بر روان و جسم انسان از دانسته هاي مسلم علم پزشكي است . بطوريكه امروزه تغييرات خواب انسان از پيش آگهي هاي مهم و قابل توجه در زمينه ابتلا به بيماريها ، به حساب مي آيد 
به عنوان مثال ، در اشخاص مبتلا به افسردگي ، ميزان خواب به نحو چشمگيري ، افزايش و يا به ندرت ، كاهش پيدا مي كند . تغييرات خواب انسان در بيماريهاي جسمي نيز بسيار چشمگير است ، بخصوص اگر تاثير ناراحتي هاي روان انسان بر جسم او را در نظر داشته باشيم و به ياد آوريم كه بيش از 60 درصد مراجعه كنندگان به بيمارستانهاي عمومي ، در واقع از يك مشكل رواني رنج مي برند
به اين ترتيب ايجاد بهداشت خواب ، در واقع يك ركن مهم بهداشت رواني و جسمي به حساب مي آيد و هر عاملي كه در تنظيم بهداشت خواب موثر باشد ، پيشگيري كننده و حتي درمانگر بسياري از بيماريهاي جسمي و رواني است 
امروزه ، نخستين اصلي كه در ايجاد بهداشت خواب ، توسط جديدترين منابع علمي دنيا توصيه مي شود بيدار شدن هر صبح سر يك موقع مشخص از خواب است
يك نگاه كلي به جدول اوقات شرعي ، نشان مي دهد ، كه وقت نماز صبح ، در تمام طول سال ، با در نظر گرفتن تغييرات ناشي از حركات وضعي و انتقالي زمين ، زمان ثابتي است و اقامه كننده نماز صبح ، با برخاستن پس از اذان در واقع اساسي ترين گام را در جهت رعايت بهداشت خواب و در نتيجه آن ، سلامت بدني و تعادل رواني برداشته است
 

بهمن ولی پور بازدید : 185 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)




نماز و شخصيت جوان

برای پرداختن به اين موضوع كه نماز در ساختار شخصيت جوان، موجد چه آثاری بوده و نقش و تأثير آن تا چه حدی است به نظر میرسد كه تبيين و توضيح چند مطلب در اين باب لازم و ضروری باشد. نخست حقيقت و روح نماز است و ديگری اهميت دوران نوجوانی و جوانی و نيز روحيه انفعالی و تأثير پذيری اين نسل (نسل جوان) در مقابل عوامل خارجی است.

 

به نظر میرسد تا وقتی كه مطالب و مسائل مزبور روشن نشود و جايگاه خود را پيدا نكنند فوايد و آثار اين امر عبادی يعنی نماز در زندگی جوانان در پردهای از ابهام خواهد ماند و قطعاً موضوع مورد بحث، موضع و جايگاه حقيقی خود را پيدا نكند. لذا به همين خاطر ابتدا به مطالب مزبور پرداخته، سپس ارتباط نماز با تعديل و تكامل شخصيتی و ايفای نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی جوانان را بيان خواهيم كرد.


روح و حقيقت نماز

نماز لفظ و واژهای است كه در متون دينی ما بعنوان «صلاة» از آن ياد شده و دارای معانی متعدّدی بوده كه يكی از آن معانی، همين عمل مخصوصی است كه به نام «نماز» در دين اسلام تشريع شده است. اين لفظ در برخی از آيات به معنای سلام و تحيت آمده است آنجا كه خداوند در قرآن میفرمايند:

إنَّ الله وملائكته يصلّون علی النّبی يا ايّها الذين آمنوا صلّوا عليه وسلّموا تسليماً.

«همانا خداوند و فرشتگان بر پيامبر(صلی الله عليه وآله وسلم) درود میفرستند شما هم ای اهل ايمان بر او صلوات و درود بفرستيد و با تعظيم بر او سلام گوئيد»


بهمن ولی پور بازدید : 210 سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 نظرات (0)



بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری با همکاری انتشارات صدرا برای اولین بار اقدام به تهیه نسخه pdf  همه آثار استاد مطهری باکیفیت بالا و عرضه رایگان آن در فضای مجازی نموده است.

        برای دانلود کتابها به ادامه مطلب مراجعه نمایید




بهمن ولی پور بازدید : 121 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (1)

 

 

حماد بن عیسی می گوید: امام صادق علیه السلام به من فرمود: نماز بلدی بخوانی؟ 

گفتم" کتاب حریز که در باره نماز است همراه من است، فرمود عمل به آن اشکالی ندارد، اکنون بر خیز و نماز به خوان، بلند شدم و رو به قبله شروع به نماز کردم . رکوع و سجود رفتم، فرمود: تو نماز درستی نخواندی، چقدر زشت است که شصت یا هفتاد سال از عمر انسان بگذرد و لی یک نماز با شرائطش نخواند، حماد می گوید: از سخن امام احساس شرمندگی کردم و گفتم: 

 قربانت شوم نماز را به من بیاموز 

 

بهمن ولی پور بازدید : 124 جمعه 15 فروردین 1393 نظرات (2)


 

نماز در ابعاد مختلف دنیوی ، اخروی ، روحی ، جسمی ، فردی ، اجتماعی ، سیاسی، فرهنگی و ... دارای آثار و برکات متعددی می باشد

 که ما بطور اجمال برکات نماز در هر یک از این ابعاد را برایتان ذکر می نمائیم

 

الف - آثار و برکات اخروی نماز


روایات متعددی در خصوص برکات اخروی نماز ذکر گردیده از جمله در روایتی پیامبر خدا ( صل الله علیه و آله ) آثار اخروی نماز را چنین برشمرده است :

« نماز ... موجب اجابت اعمال دعا وپذیرش اعمال ومیانجی میان نمازگزار و فرشته مرگ ، چراغ روشن کننده قبر ، بستری زیر پهلو های میت پاسخی برای پرسشهای نکیر ومنکر ، همدم در شادی وگرفتاری و باران رحمتی بر گور است تا روز رستاخیز ،نماز توشه مؤمنان در سفر دنیا به آخرت است ،نماز گزار را نزد فرشته مرگ شفاعت می کند ، سبب گذشتن وعبور کردن از پل صراط است ، کلیدی برای بهشت ومهریه حوریان بهشتی است. »

(جامع الأخبار، ص 72) (1)

بهمن ولی پور بازدید : 132 جمعه 08 فروردین 1393 نظرات (0)

 

یكی از زیباترین جلوه های ارتباط عاشقانه با خدا و اساسی ترین راه های سیر و سلوك

 ذكر است؛ یعنی مترنّم بودن زبان و قلب انسان به اسماء حُسنای الهی و شاداب نگه

 داشتن  گل روح در زیرباران یاد حق

 

بهمن ولی پور بازدید : 79 جمعه 08 فروردین 1393 نظرات (1)

 

 

آثار نماز شب در دنیا

نماز شب که یکی از عبادات خالص اولیای خدا و از برنامه های سازنده اسلامی به شمار می رود

انسان را به وادی معنویات نزدیکتر می کند. نماز شب درس خودسازی و خلوت کردن با خالق خود

را که از نیازهای طبیعی انسان است به انسان می آموزد.

. نماز شب تاثیر بسزایی در سه عالم دارد هم در دنیا و هم در برزخ و هم در قیامت

 

 

بهمن ولی پور بازدید : 87 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

 

 دوری شیطان و تلقین شهادتین

پیامبر اكرم(ص) فرمودند:"شیطان تازمانی كه مؤمن بر نمازهای پنج گانه در وقت آن محافظت كند، پیوسته از او در هراس است؛ پس چون آنها را ضایع نمود بر وی جرأت پیدا كرده و را در گناهان بزرگ می اندازد.

امام صادق(ع) می فرمایند: ملك الموت در هنگام مردن، شیطان را از محافظ بر نماز دور می كند و شهادت به یگانگی خدا و نبوت پیامبرش را در آن هنگامه بزرگ به او تلقین می نماید.

زیاد شدن عمر، مال و اولاد صالح در دنیا،در امان بودن از ترس و هول مرگ در موقع مردن،آسان شدن سؤال نكیر و منكر در قبر، توسعه یافتن قبر، نورانی شدن چهره، دادن نامه عمل به دست راست و آسان گرفتن حساب در محشر، رضایت خداوند، سلام دادن خدا به او و نگاه كردن از روی رحمت به او در هنگام عبور از صراط و... از دیگر آثار و بركات نماز اول وقت است كه در روایات به آن اشاره شده است

حجةالاسلام انصاری می گوید: امام(ره) در روزهای آخر عمرشان می خواستند بخوابند؛ به من فرمودند اگر خوابیدم، اول وقت نماز صدایم بزن، گفتم چشم. دیدم اول وقت شد و امام(ره) خوابیده اند، حیفم آمد صدایشان بزنم؛ عمل جراحی، سرم به دست، گفتم صدایشان نزنم بهتر است.

چنددقیقه ای از اذان گذشت و امام(ره) چشم هایشان را باز كردند، گفتند:وقت شده؟ گفتم:بله فرمودند:چرا صدایم نزدی؟ گفتم:ده دقیقه بیشتر از وقت نگذشته است. گفتند:مگر به شما نگفتم. سپس امام(ره) فرزند خود را صدا زدند و فرمودند: ناراحتم. از اول عمرم تا حالا نمازم را اول وقت خوانده ام، چرا الان باید ده دقیقه تأخیر بیفتد؟

بهمن ولی پور بازدید : 81 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

 

 

استجابت دعا و بالا رفتن اعمال

 

در حدیث است كه به هنگام ظهر درهای آسمان گشوده می شود و درهای بهشت

 باز می گردد و دعا مستجاب می شود ؛پس خوشا به حال كسی كه در آن هنگام

:برای او عمل صالحی بالا رود.در حدیثی دیگر از حضرت صادق(ع) آمده است كه فرمودند

بهترین ساعت های شب و روز، وقت های نماز است

سپس فرمودند:چون ظهر می شود درهای آسمان گشوده شده و بادها می وزند و خداوند به

خلق خود نگاه می كند. هر آینه من بسیار دوست دارم كه در آن هنگام، عمل صالحی برای من

 .بالا رود. آنگاه فرمودند: برشما باد به دعا كردن بعد از نمازها، چرا كه آن مستجاب می شود

بهمن ولی پور بازدید : 76 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

 

خشنودی خداوند

 

امام صادق(ع) می فرمایند: نماز اول وقت، خشنودی خداست و آخر آن، عفو خداست، و

عفو نمی باشد مگر از جهت گناه و در مقابل، تأخیر نماز موجب خشم خداست .

چرا كه پیامبر اكرم(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند: "نماز را با وضوی كامل و شاداب در

 وقتش به جای آور كه تأخیر انداختن نماز بدون جهت، باعث غضب پروردگار است

بهمن ولی پور بازدید : 109 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

 

 در امان بودن از بلاهای آسمانی

قطب راوندی گوید: پیامبر خدا(ص) فرمود:هنگامی كه خداوند از آسمان آفتی بفرستد،

سه گروه از آن، در امان می مانند: حاملان قرآن، رعایت كنندگان خورشید یعنی كسانی

 كه وقت های نماز را محافظت می كنند و كسانی كه مساجد را آباد می نمایند.

هر كس نماز واجب را در حالی كه عارف به حق آن است در وقتش بخواند، به گونه ای 

 كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح ندهد، خداوند برای وی برائت از جهنم می نویسد كه او را 

عذاب نكند، و كسی كه درغیر وقتش به جا آورد در حالی كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح 

دهد، خداوند می تواند او را ببخشد یا عذابش كند

 

بهمن ولی پور بازدید : 100 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (1)

  

ورود به بهشت و دوری از جهنم

امام محمد باقر(ع) می فرمایند:"هر كس نماز واجب را در حالی كه عارف به حق آن است در وقتش بخواند، به گونه ای كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح ندهد، خداوند برای وی برائت از جهنم می نویسد كه او را عذاب نكند، و كسی كه درغیر وقتش به جا آورد در حالی كه چیزی دیگر را بر آن ترجیح دهد، خداوند می تواند او را ببخشد یا عذابش كند.

 

 

بهمن ولی پور بازدید : 98 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

  

 برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی

 

پیامبر اكرم(ص) فرمودند:"بنده ای نیست كه به وقت های نماز و جاهای خورشید

: اهمیت بدهد، مگر این كه من سه چیز را برای او ضمانت می كنم        

يك  : برطرف شدن گرفتاری ها و ناراحتی ها       

دو   : آسایش و خوشی به هنگام مردن       

 سه :  نجات از آت       

بهمن ولی پور بازدید : 116 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

 

 برآورده شدن خواسته ها:

حضرت عبدالعظیم حسنی از امام حسن عسكری(ع) روایت می كند كه فرمودند: "خداوند متعال با حضرت موسی تكلم كرد، حضرت موسی فرمود:خدای من. كسی كه نمازها را در وقتش به جای آورد چه پاداشی دارد؟ خداوند فرمود:حاجت و درخواستش را به او عطا می كنم و بهشتم را برایش مباح می گردانم."1 حضرت حجةالاسلام والمسلمین هاشمی نژاد فرمودند: پیرمردی مسن، ماه مبارك رمضان به مسجد لاله زار می آمد. خیلی آدم موفقی بود، همیشه قبل از اذان داخل مسجد بود. به او گفتم: حاج آقا. شما خیلی موفقید، من هر روز كه به مسجد می آیم می بینم شما زودتر از ما آمده اید جا بگیرید، او گفت: نه آقا، من هرچه دارم از نماز اول وقت دارم و بعد گفت: من در نوجوانی به مشهد رفتم.

مرحوم حاج شیخ حسن علی نخودكی را پیدا كردم و گفتم: من سه حاجت مهم دارم، دلم می خواهد هر سه تا را خدا در جوانی به من بدهد، یك چیزی یادم بدهید؟ ایشان فرمودند: چی می خواهی؟ گفتم: یكی دلم می خواهد در جوانی به حج مشرف شوم، چون حج در جوانی لذت دیگری دارد. فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. گفتم: دومین حاجتم این است كه دلم می خواهد یك همسر خوب خدا به من عنایت كند. فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. و حاجت سومم این است كه خدا یك كسب آبرومندی به من عنایت فرماید.

فرمودند:نماز اول وقت به جماعت بخوان. این عملی را كه ایشان فرمودند من شروع كردم و در فاصله سه سال .هم به حج مشرف شدم، هم زن مؤمنه و صالحه خدا به من داد و هم كسب با آبرو به من عنایت كرد

 

بهمن ولی پور بازدید : 1240 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

 

نماز، تقدیم حمد و سپاس به درگاه خالق منان و کامل ترین پاسخ به عالی ترین نیاز انسان،

یعنی کمال جویی است. نماز، فرصتی برای طراوت بخشیدن روح و پلی برای نیل به اوج کمال

مطلق و زینت بخش شخصیت و منش مؤمنان است. نماز، یکی از اساسی ترین ارکان حیات،

تمدن، فرهنگ، زندگی و تحرک جوامع انسانی است.

تا ملكوت

بهمن ولی پور بازدید : 126 چهارشنبه 06 فروردین 1393 نظرات (0)

 احادیث و روایات معصومین علیهم السلام برآورده شدن خواسته‌ها، برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی،

ورود به بهشت و دوری از جهنم، در امان بودن از بلاهای آسمانی، خشنودی خداوند، استجابت دعا

و بالا رفتن اعمال، دوری شیطان و تلقین شهادتین از جمله آثار و فواید و برکات خواندن نماز اول وقت

.شمرده شده است.

:به عنوان مثال پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند

بهمن ولی پور بازدید : 156 چهارشنبه 06 فروردین 1393 نظرات (0)

حجت الاسلام والمسلمين كريمي دبير ستاد اقامه نماز

استان چهارمحال و بختياري خبر داد

سومين دوره مسابقات وبلاگ نويسي نماز آغاز به كار كرد

اين مسابقات كه هدف توسعه و ترويج فرهنگ اقامه نماز در فضاي مجازي را دارد

تا كنون دو بار به صورت كشوري برگزار شده است كه با استقبال بي‌نظير جوانان و نوجوانان همراه بوده است

دبيرخانه سومين دوره مسابقات وبلاگ نويسي از استان اصفهان به استان چهارمحال و بختياري منتقل شده است و جهت اطلاعات بيشتر مي توانيد

به آدرس اينترنتي

ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختياري مراجعه نمائيد

و جهت ثبت نام روي تصویر کلیک کنید

 

بهمن ولی پور بازدید : 195 شنبه 10 اسفند 1392 نظرات (1)

 دوستان عزيز : نمونه هايي از آثار و بركات نماز را براتون ميذارم.هر مورد

.رو تو يه پست ميذارم .اميدوارم مورد قبولتون واقع بشه

.ما رو از دعاي خيرتون محروم نكنيد 

 

برآورده شدن خواسته ها

برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی

ورود به بهشت و دوری از جهنم

در امان بودن از بلاهای آسمان 

خشنودی خداوند

استجابت دعا و بالا رفتن اعمال

دوری شیطان و تلقین شهادتین

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 111
  • بازدید سال : 1,177
  • بازدید کلی : 14,120